May 18, 2014

Wedding Journey to Penang - Trip 2

Bismillah.

Its our second trip to Pulau Pinang this year. Attending wedding reception of our relatives. We move out from KL jam 4 pagi. Nasib tak banyak kereta pagi ni. Boleh maintain speed 120-130 km/j along the way. Best part is kami tak berhenti pun pagi tu. Penumpang masih berdengkur lagi. Tinggal aku temankan Pilot memandu.

Lebih kurang pukul 7 pagi, kitorang sampai jambatan kedua P.Pinang. Berhenti jup untuk ambil gambar. Next teruskan perjalanan ke homestay. Majlis hari ni, nikah lebih kurang pukul 11 pagi. Ada lah dalam 2 jam nak bersiap. Lepas sarapan pagi, aku terus siapkan baju yang nak dipakai and kitorang terus bergerak ke Masjid.

Ada satu perkara yang rare, tempat makan perempuan dan lelaki diasingkan. Yang makan dalam dewan is all girl. Ada khemah kat luar untuk guys. Maybe its their tradition. So aku malas nak komen. Lepas makan, sempat lagi berselfie dengan pokok besar yang ada sekitar dewan tu. Aku tak taw pasal apa rasa macam pokok tu cantik gila.

Selfie bersama kasut. *Hihi Well, malam tu bersambung lagi majlis kat rumah pengantin. That one is tradition sebab mereka memang biasa ada majlis yang besambung macam ni. Lepas makan malam, kitorang melawat rumah relatives and at last to makan Mi Udang.

Balik homestay memang kitorang dah flat out. Its time to sleep! The next morning, jam 8 kitorang dah bersiap untuk check out. Kenapa awal sangat? Sebab nak sampai KL sebelum jam 4. *Huhuh

Sarapan pagi di Kampung Melayu, aku makan nasi kandar. And kitorang sempat singgah town, beli asam jeruk nak bawak balik KL. Sempat lagi aku snap gambar Komtar dalam hujan renyai-renyai ni.

Maybe memang musim hujan kot. Sebab sepanjang perjalanan balik KL, ada beberapa kali dihujani dengan lebatnya. Bertambah sejuk dalam kereta. Aku macam biasa, temankan pilot memandu walaupun dah mengantuk sebab makan Nasi Kandar tadi.

Ah, baru perasan aku takde letak gambar pengantin. Rasa keji je kadang-kadang. Ada dua pasang yang dikendurikan sekali. And mereka sangat sempoi. Tak berlebih apa pun.

Soon enough I think kitorang akan ke Penang lagi :)