May 25, 2014

Visiting Cameron

Bismillah.

Pada hari Sabtu yang dingin, kitorang berangkat ke Cameron Highland. Its a friends trip to holiday. Sebab lepas dari Langkawi Trip last year, kitorang takde keluar beramai-ramai lagi. Plan asal nak pegi Pulau Perhentian, tapi atas dasar kemanusiaan, (ada yang tak dapat permission parent) so kitorang pegi dekat je. Well, diorang ni sume pangkat kakak-abang, tapi still ada masalah permission. Pelik je aku.

Kitorang 2 cars from KL and 1 lagi dari Pasir Mas.We gonna meet up kat Pasar Pagi. Dalam pukul 8, kitorang sampai kat Lata Iskandar. Pagi-pagi, kena angin air tejun, sejuk sampai tulang sum-sum. Tu belum mandi lagi kat dalam. Celup tangan pun dah rasa macam cerita Frozen.

Singgah sana few minutes then terus bergerak ke Brinchang. Nampak macam-macam orang pagi tu. Ada yang pakai seluar pendek je bawak motor. Gila cool. Tak sejuk ke pakcik tu eh. Perut da lapar niy sebenarnya, tunggu nak makan je lagi.

Dalam perjalanan, kitorang singgah kat Bharat Tea Plantation. Strolling around sampai bawah, selfie dengan pokok teh. Sempat lagi minum teh masala, rasa macam teh berempah. Nasib tak teruk sangat rasa rempah dia.
Next singgah kat Taman Agro Tourism, tinggi kat atas bukit. Ada satu Exora tu, x boleh nak carry berat sendiri. Sampai berasap dah tayar. Ngeri. Kat tempat ni, aku tengok kobis sangat cantik dan mekar gebu. Geram pulak rasanya. Strawberi tak berapa nak menjadi, mebi bukan musim kot. Tapi nampak roses; putih, merah, pink, kuning, Ugh! Stres tetiba sebab aku tak beli. Oh, jangan jeles. Aku dapat makan aiskrim strawberi. *hihihi

Hentian seterusnya, kitorang pegi Lavender Park. Yang paling aku geram pasal tempat ni adelah, bunga lavneder baru nak tanam. Bunga lain banyak lah. Tapi nasib baik aku suke bunga Petunia. Pastu, kitorang naik sampai atas. Ada bunga yang boleh dipetik sendiri. Harga RM2 setangkai, cantik bunga tu semua. Mekar sangat.

Best part is that, aku nampak sorang anak cina ni. Pakai baju kuning ade ribbon, kiut sangat. Aku follow die senyap-senyap pastu amek gmbar curi. *ala-ala paparazzi berjaya dah gaya aku

Next, kitorang check-in kat Desa Anthurium. Dan amek peluang untuk membuta. Kebetulan pulak petang tu hujan sampai dekat 9 malam. Rugi sangat tak dapat pergi pasar malam. *sedih

Tapi kitorang tetap keluar, pegi makan malam. Sebab masing-masing pun perut lapar. Kitorang cari makanan sikit untuk alas perut esok pagi. Pastu balik apartment.
. . . . .
The next morning, kitorang bangun awal. Tak dapat tengok sunrise tapi morning breeze sangat best. Bersiap-siap nak ke Pasar Tani. Aku sempat beli selonggok sayur untuk mak, beli jagung, beli strawberi, dan beli poncho untuk diri sendiri sebab opis ekarang sangat sejuk. I need sweater.

Afterwards, kitorng singgah lunch kat Tanah Rata and terus head to Cameron Valley. Kat sini, aku tak turun beramah mesra dengan pokok teh sebab kaki dah krem. Biase kalau sejuk sangat memang kaki aku jem cepat. So aku biarkan je orang lain turun.

By 1, we wave goodbye to everybody. sebab kan da nk terpisah. Balik pun rumah masing-masing. Till we meet again guys!