November 29, 2013

Kesihatan & Risau

Bismillah.

Salam Jumaat peeps.
I'm surely not in good health condition.
Having flu & getting worst since yesterday.
Hopefully its not resulted to fever. Or any other penyakit. Huhuh.
Seriously felt like nak pegy klinik. Tapi tah bile. Hew hew.
Apparently, I'm not feeling well lately.
Lagi pula lepas found out my sis having darah tinggi.
Uii. My late dad used to have the 3-linked penyakit.
Its darah tinggi, kencing manis & jantung.
Towards the end baru tengok symptom untuk penyakit jantung.
Tapi memang seriau sebab my late dad kena half-body stoke.
That's due to pembuluh darah pecah (hipertension).
Dan dad banyak sangat berpantang.
Happens to be, at the last days, I think he knows he's gonna go far.
So he enjoyed his last views & taste. Sob sob~
Eventually, we sisters might have inherit them.
And I haven't do full body check since last 3 years.
Mungkin at time nak buat HIV test nanti, cek untuk badan sekali.
Worry taw. Frowning.
Dan ini piramid makanan lagi sekali, untuk remind diri sendiri.