June 17, 2011

Memori yang tidak dapat dilupakan sewaktu kecil


Segmen ini telah dibuat oleh Dr . Siti Hamidah
Tarikh tutup 9 Julai 2011 . :3
Jum join reramai .

Memori yang paling tak dapat dilupakan .
Adalah bila saya berumur 3 tahun .
Sangat chubby dan bulat .

Nak dijadikan cerita .
Memang masa tu tengah trend emak-emak bwat bantal ,
tempat tisu n dll guna benang kait .
Mama saya pun tak terkecuali lah .
Minggu tu , mama baru sudah mengait sepasang sarung bantal .
Comel . Warna merah bentuk hati .
Siap letak dalam kereta lagi .

Waktu tu , memang saya sorang jah .
Sebab adik belum ade .
Masa ondaway balik kampung .
Dengan tak sengaja .
Budak kecik yang chubby + bulat tu .
Telah mencampakkan satu daripada bantal
yang baru dapat sarung baru tu .

Pastu bila sampai kat rumah uwan .
Mama pun wondering lah ,
' Mana bantal lagi satu niy ? '
Tanya dengan abah , tiba-tiba abah cakap .
' Allah , Aleeyaah la campak tu .
Abah nampak mende merah
golek-golek atas jalan taim kat Pilah tadi . '
Ah. Sudah .

Camne saye boleh engat cerita niy ?
Sebab mama musti akan cerita setiap
kali lalu jalan ke Pilah .
Huahauahua .

Next , tag 3 org rakan .
Saya tag .
Kathy Tuah
Fee
Raima

Tuh ja nak kongsikan .
Harap-harap yang membaca tu terhibur . :3

p/s : Saya takmo letak bantal dalam kereta .