June 17, 2011

First GA Operasi Hitam : Simple Game to Win


!                                                                           operasihitam !

Segmen ini di buat oleh En . Amey .
Boleh ekot kreativiti semasing . :3


Sedang aku berada di pasar untuk membeli ikan, aku ternampak penjual ikan itu menggaru-garu ketiaknya. Lalu aku .........
berkata dalam hati .
' Syok sangat pakcik niy garu-garu . Sampai tak perasan
aku curik ikan dye . '
Sambil tuh aku gelak macam hantu . Hehehohohoh .
Sebab dah berjaye amek ikan free .
Pastu aku pun jalan cepat-cepat supaye pakcik tu tak nampak aku .
Yer la . Dah curik kan . Boleh kena penjara tuh .
Masa tengah jenjalan tu . Aku engat nak bagi ikan
niy kat orang yang lebih memerlukan .
Cth cam Pak Kambing [bukan nama sebenar] .
Pak Kambing niy miskin tahap dewa .
Makan rumput jah setiap hari .
Aku pun berangan nak jadi macam Robin Hood .
Curik dpd yang kaye , bagi kat yg miskin .
Tetibe , tengah jalan .
tejumpa dengan sedare-sedare yang terbiar .
Tak terurus . Tak macam aku .
Hidup mewah .





Alahai . Kesian plak aku tengok .
Tak sampai hati punye pasal .
Takpe lah meow . Aku bagi kaw je lah ikan niy .
Maka , mereka pun ...........makan beramai-ramai.


[ Sume niy tipu belaka . Toksah pecaye bulat-bulat . ~ ]